понеділок, 2 квітня 2018 р.

За сприяння ДніпроОДА відкрито пункт буккроссингу!


Наша школа долучилася до соціального руху, який називається «Буккросинг». Цей рух останнім часом набув значного поширення у світі.  Це слово  означає  «Книгооббіг», книгообмін, вільний рух книг, організований за спеціальними правилами. Люди купують книги. Прочитавши книгу, людина часто ставить її на полицю, де вона  роками припадає  пилом.  «Буккросинг» – це  процес «звільнення книг» з мертвих полиць. «Прочитав – віддай іншому». Так звучить основний принцип  книжкового руху «Буккросинг». Прочитавши книгу, людина «відпускає»її, або «звільняє », залишає  її у громадському місці (бібліотеці, книгарні, кафе тощо), для того, щоб хтось інший міг цю книгу знайти, прочитати та у свою чергу повторити процес.  Книги потрібно залишати ті, які б ти порадив прочитати своєму другові. Цей рух виник у 2001 році в Америці. До України цей рух дійшов у 2005 році. Книжки почали залишати у парках, кав’ярнях, інших громадських місцях, де вони чекали свого наступного читача. Та цей процес був досить хаотичним. До того ж залишати улюблену книгу, наприклад, на лавці у парку трішки необачно, адже її може намочити дощ чи скинути на землю вітром. Тому, щоб уникнути таких неприємностей, українські буккросcери почали створювати «безпечні полиці», тобто місця, на які завжди можна покласти «вільну» книгу та взяти, якщо трапиться, іншу.
Мета буккросcингу  - популяризація ідеї читання та перетворення всього світу на бібліотеку, не тільки обмін книгами, а ще й спілкування та обмін ідеями.
Із  ЗМІ ми знаємо, що  останнім часом у бібліотеках, школах, лікарнях нашої області  відкриваються пункти буккросингу  з допомогою Дніпропетровської обласної держадміністрації. За ініціативою  директора нашої школи  Бурлаки Олександра Васильовича ми звернулися  з проханням відкрити куточок буккросигу   в нашій школі до радника голови Обласної державної адміністрації  Юрія Голика. І отримали позитивну відповідь. Нам у школу привезли стильні, яскраві полиці . Сам вигляд полиць спонукає підійти до них. Діти та педагоги школи  принесли книги, щоб відпустити  їх у мандри, щоб якомога більше людей їх могли прочитати . Крім того, Дніпропетровська облдержадміністрація надіслала  близько 150 назв нових книг, щоб розмістити на нових полицях і дати старт руху "буккроссинг".  Ми дуже раді такому подарунку. Ці книги  щойно з видавництва, і дуже різноманітні. Для молодших читачів – це казки з яскравими ілюстраціями, український фольклор – прислів’я, приказки, загадки, а також збірочки віршів.
Більшість  літератури  орієнтована на школярів середнього та старшого шкільного віку. Є література, яка буде цікава дорослому читачу – вчителям, батькам.
Дуже цікаві  дитячі енциклопедії, атласи, довідники, словники.
Крім того це  класична література, як світова, так і українська, яка вивчається  шкільною програмою. У шкільній бібліотеці цих книг не вистачає. Це  книги сучасних зарубіжних авторів, книги письменників – лауреатів Нобелівської премії. Дуже цікава серія « Великие Музеи мира», «Тайны и загадки затерянных цивилизаций».  Це книги з історії України, книги про козацтво. Особливо цінними для нас є книги сучасних українських авторів , які взагалі відсутні у шкільній бібліотеці  - це книги  Сергія Жадана, Лади Лузіної, Ірен Роздобудько, Марини та Сергія Дяченко  та інших письменників. Є книги – тренінги, інтелектуальні детективи.
Хороша книга навчає, виховує, допомагає пізнати історію й культуру.
Наймудріший у світі комп’ютер не замінить людині книг через те, що вони втілюють у собі мудрість, історію та певну чарівність.
Дякуємо голові Дніпропетровській облдержадміністрації Валентину Резниченко, а також його радникам  Юрію Голику та Ользі Горб за  сприяння  в отриманні такого  сучасного, потрібного, інтелектуального  подарунку!
Завідуюча бібліотекою МСШ №2 Грушко М.П.





четвер, 22 березня 2018 р.

Літаратурна вітальня Григорія Бідняка.


Напевно, сама доля розпорядилася так, що 21 березня, у Всесвітній День поезії, святкує свій день народження наш земляк Григорій Прокопович Бідняк - відомий поет і прозаїк, член Національної спілки письменників України, заслужений діяч культури України, Почесний громадянин міста Марганець.  Саме в цей день у міській бібліотеці для дітей, у літературній вітальні Г.П. Бідняка, зібралися учні 5-10 класів та бібліотекарі шкіл міста, які люблять, розуміють і цінують поезію нашого земляка-ювіляра.  Блог дитячої міської бібліотеки знайомить з цією подією

пʼятниця, 29 вересня 2017 р.

30 вересня - Всеукраїнський день бібліотек



Грамотами "За любов до книги та активне відвідування шкільної бібліотеки" були нагороджені найактивніші  читачі шкільної бібліотеки МСШ №2 1-4 класів:


2 - А клас - Дубініна Марія, Рогозін Дмитро,


2-Б  клас - Зима Злата, Жукалюк Женя, Лузан Наст, Опанасенко Марія, Сафонова Олеся



3 - А клас - Єщенко Марк, Куциніна Аня, Шабовта Юля;



3 - Б клас - Доценко Ніна, Клепко Ліза, Ляшенко Вероніка,  Шевченко Вікторія, Корчака Саша


4-А клас - Литвиненко Каріна, Онуфрієнко Софія,  Ануфрієнко Вероніка



4 - Б клас - Бичков Самуїл,  Рогозін Давид, Свиридюк Варя, Онищенко Софія.



четвер, 1 червня 2017 р.

Перехід з ББК на УДК


    Кабінет Міністрів на своєму засіданні  вирішив перевести українські бібліотеки на використання універсальної десяткової класифікації (УДК) замість бібліотечно-бібліографічної класифікації (ББК).
В Україні для систематизації видавничої продукції паралельно використовують дві системи: УДК і ББК. Система УДК – світова, її використовують 130 країн, ББК – це розробка 60-х років минулого століття.
Постанова передбачає відмову від використання бібліотечно-бібліографічної класифікації та поступове переведення бібліотек-користувачів на універсальну десяткову класифікацію як міжнародну систему.
Зауважимо, що УДК заснована на таблицях за ієрархічним принципом поділу від загального до конкретного з використанням цифрового десяткового коду. 

пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

29 жовтня 2015 року шкільні бібіліотекарі взяли  участь у міському  міжвідомчому семінарі бібліотечних працівників «БІБЛІОТЕКИ МІСТА: СУЧАСНИЙ ВЕКТОР РОЗВИТКУ», який відбувся . в Марганецькій центральній міській бібліотеці ім. М. Островського. На семінар зібралися бібліотекарі всіх бібліотек, які працюють в нашому місті.
Про досвід роботи шкільних бібліотек розповіли методист міського методичного кабінету управління освіти Є.Г.Малишко та керівник методичного об'єднання шкільних бібліотекарів, провідний бібліотекар ЗОШ №2 М. П. Грушко.  Євгенія Георгіївна поділилася з учасниками семінару надбаннями, досягненнями і задумами на майбутнє в роботі шкільних бібліотекарів.  



Євгенії Георгіївні Малишко. було вручено Подяку відділу культури виконкому Марганецької міської ради.


Маргарита Пилипівна узагальнила передовий досвід шкільних бібліотек міста у своії доповіді "Від традиційної шкільної біблііотеки до сучасного шкільного бібліотечного медіацентру: крок за кроком".
Шановні колеги!
Вітаю вас від імені методичного об’єднання шкільних бібліотекарів міста Марганця. Тема мого виступу: «Від традиційної бібліотеки до сучасного шкільного бібліотечно – інформаційного центру: крок за кроком».
 Наше професійне кредо  - це слова датського філософа Серена К’єркегора «Йти вперед – значить втратити спокій, залишатися на місці – значить втратити себе».  Ми  пам’ятаємо вислів, що дорогу подолає лише той, хто йде.»
Якою ж має бути шкільна бібліотека  сьогодні, до якої ми прагнемо ?  Бібліотечно-інформаційний медіа  центр школи  – це структурний підрозділ, що включає фонд книг, електронних носіїв інформації,  різноманітні інформаційні і технічні засоби, має читальний зал з робочими зонами, в яких створені умови для індивідуальної роботи та розвитку навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення професійного рівня вчителів.   В центрі нашої роботи – сучасні діти. Тому ми, бібліотекарі,  не можемо залишатися не сучасними. Я  коротко розповім про нашу роботу, наші кроки вперед, які ми зробили та плануємо зробитит  по основним напрямам бібліотечної діяльності.
Комп’ютерізація бібліотек та підключення до Інтернету.
Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу . В сучасному світі книга перестала бути єдиним джерелом знань.  Шкільна бібліотека, що покликана виконувати роль культурного, інформаційного та освітнього центру,   враховуючи  побажання сучасних відвідувачів, сприяє отриманню ними будь-якої інформації, в тому числі, на електронних носіях.
Саме тому  перший  крок -  комп’ютерне  забезпечення шкільних бібліотек.  Багато в питанні комп’ютеризації бібліотек залежить від активної позиції бібліотекаря. Якщо п’ять років назад  тільки в одній шкільній бібліотеці нашого міста був комп’ютер, то в 2015 вже у семи з 10 бібліотек є комп’ютери, а в чотирьох школах бібліотечний комп’ютер підключений до інтернету.
Наявність сучасного комп’ютера та вихід у мережу Інтернет дозволяє підняти  роботу  бібліотеки на якісно новий рівень.
 В таких бібліотеках слова «у бібліотеці потрібної тобі інформації немає»  звучать дуже рідко. Бібліотекарі активно використовують  Інтернет - ресурси в обслуговуванні користувачів бібліотеки. Кожного дня учні приходять для отримання потрібної інформації із різноманітних джерел. Використовуючи  підключення комп’ютера до інтернету та наявність у бібліотеці принтера бібліотека забезпечувала інформаційний супровід всього навчально – виховного процесу. Виросли показники відвідуваності, кількість виконаних інформаційних довідок.

Послуги, що надає бібліотека - медіатека користувачам:
      Видача  книг;
      Видача електронних видань;
1.    Надання комп’ютерного часу;
2.    Користування електронною поштою;
3.    “Скачування” або запис інформації на флеш - накопичувач, CD/DVD;
4.    Друк на принтері;
5.    Сканування текстів, фотозображень, ілюстрацій;
6.    Копіювання документів;
7.    Консультації з використання програм Word (редагування текстів),  Microsoft Office Power Point, Flash (перегляд відеоматеріалів), Mediaplayer (прослуховування музики) тощо;
8.    Виконання віртуальних довідок;
9.    Складання вебліографії на задану тему;
10.          Перегляд  DVD;
11.          Навчання користувачів мультимедійним технологіям;
12.          Дозвіллєві послуги..
Крок, який потрібно зробити  -  комп’ютер і вихід у Інтернет у кожній бібліотеці та наявність кількох комп’ютерів у шкільній бібліотеці. Потрібно, щоб доступ до інформації мали діти з малозабезпечених  та багатодітних родин, які не мають комп’ютера або не мають до нього доступу.
Принтер – це міні – друкарня у бібліотеці.
 У чотирьох шкільних бібліотеках є принтери з функціями копіювання та сканування.   Наявність принтера у бібліотеці дозволяє роздруковувати  нашим користувачам  необхідну інформацію. Крім того це просто незамінний помічник у оформленні бібліотеки, у створенні  бібліографічних посібників, бібліотечної реклами, газет, збірок,  грамот, у оновленні палітурок зношених цінних книг.  Кольоровий принтер – це міні – друкарня у бібліотеці. Крок, який потрібно зробити – знайти кошти або спонсорів для придбання принтера у кожну бібліотеку, де є комп’ютер. З власного досвіду: один з шляхів придбати принтер – організувати акцію по збору макулатури у школі. Кошти за макулатуру цілеспрямовано витратити на принтер.
      Крок третій -  комплектування бібліотечного фонду книг. Наші шкільні бібліотеки поповнюються як книгами, придбаними за державний бюджет, так і подарунковими виданнями. Розширення фонду здійснюємо за допомогою акції «Подаруй бібліотеці книгу», співпраці з громадськими організаціями, дружбі з поетами, письменниками, бібліофілами.  За 5 років 294 пр.  - надходження книг з держбюджету, 514 – подарункова література.

Наступний крок – поповнення фонду електронних матеріалів. Це можуть бути диски, записані самостійно  бібліотекарем та подарункові диски з фільмами, мультфільмами, інтелектуальними іграми.
Сайт, блог, сторінка на сайті – обличчя бібліотеки у мережі інтернет.
 У всіх бібліотеках є сторінка на сайті школи, у двох - сайт, один блог.
Участь  у конкурсі «Шкільна бібліотека» Дві бібліотеки нашого міста приймали участь у Всеукраїнському конкурсі »Шкільна  бібліотека 2014»  у  інноваційній номінації «Бібліотечний веб – ресурс». Це – бібліотекар ЗОШ №9, провідний спеціаліст Плотнікова В.М., яка стала лауреатом цього конкурсу  та   молодий спеціаліст, бібліотекар Маганецької  гімназії Яковенко О.В.  Сайт дозволяє систематизувати набутий досвід, поділитись результатами своєї праці з колегами. Всі бажаючі можуть дізнатись інформацію про бібліотеку, переглянути фотографії та презентації, дізнатись новини. Наступний крок – створення сайту або блогу кожної шкільної бібліотеки, робота над якісним наповненням  свого веб – ресурсу.
Крок п’ятий. Розширення та оновлення  індивідуальних, групових, масових форм роботи зі школярами. Різноманітність, нестандартність, інформативність, емоційний вплив, якість підготовки – ось критерії, якими ми керуємось при проведенні своїх  заходів.
Інноваційні методи масової роботи по активізації дитячого читання
  Виховні години -  година пам’яті, Інтернет – година, година цікавих повідомлень , година – спогад, година – роздум.  Уроки - Інтегровані уроки, Урок – презентація, урок – ювілей. Інші форми роботи – проектні роботи, бенефіс читача, посвята в читачі, усні журнали, прем’єри книг.
Приклад. Проектна робота «Диво, ім’я якому – книга». Форма завершення – Усний журнал.
Приклад.  Проектна робота «Славні імена земляків. Форма завершення – збірка  і створення блогу «Іван Барнаш».
У роботі з читачами  в новому навчальному році плануємо використовувати ще такі форми роботи: поетичні ринги,  хіт-парад улюблених книг «День літературного гурмана», бібліокафе «Ненудна класика»,  літературне паті «Освідчення в коханні улюбленому письменнику», читацький марафон «Ви ще не читаєте, тоді ми йдемо до вас»  літературні аукціони та ін.
Робота з обдарованими дітьми.
1.Участь у конкурсах юних декламаторів.
2.Підтримка юних поетів, участь у шкільних та міських  конкурсах поетичного слова.
3.Участь у Всеукраїнському  конкурсі “Найкращий читач”
4.  Участь у Всеукраїнському конкурсі “ Відгук на сучасну українську прозу”
5.  Постановка літературних театралізованих свят.
6. Спільна дослідницька робота.
7.  Складання індивідуальних рекомендаційних списків літератури для слухачів МАН, учасників олімпіад, конкурсів, акцій, проектів.
Зустрічі з цікавими людьми.
Використання при проведенні масових заходів інноваційних технологій  - мультимедійних презентацій , відеороликів, фільмів, мультфільмів, бук трейлерів тощо. Відомо, що на сучасних дітей візуальне зображення має великий вплив, і це необхідно використовувати при проведенні виховних заходів. 

Презентації, створені нашими бібліотекарями. Наступний крок – навчитися самим створювати бук трейлери, відеоролики та навчити цьому дітей.
Книжкові виставки у бібліотеці – неформальний підхід до оформлення та огляду.
Книжкова виставка – візитна картка бібліотеки. Важливо підходитит до процесу її створення, огляду неформально, натхненно, як до святкової події, продумати як ця виставка буде подана. Наприклад. Виставка – вернісаж  в нашій школі супроводжується зустрічами з місцевим художником,  огляд  виставки до знаменної дати – Дня Голодомору проводиться на уроці  пам’яті, присвяченій цій даті, виставка – хобі «Книга надихає на творчість» , де виставлені  вироби дітей до художньої книги або книги, які навчають робити поробки своїми руками можуть супроводжуватися зустрічами з талановитими майстрами.
Створення  сучасного довідково – інформаційного аппарату бібліотеки.  Абетковий каталог, систематичний каталог, картотеки, каталог нових надходжень у програмі ІРБІС.
Формування інформаційної культури школярів.
Ми працюємо над створенням нової програми інформаційної культури школяра, проводимо уроки інформаційних знань, які вчать:
1.Вмінню ефективно вести пошук інформації,
2.Вмінню користуватися довідково – бібліографічним апаратом бібліотеки,
3. Вмінню орієнтуватися  в електронних базах даних,
4. Вмінню переробляти, використовувати та створювати нову інформацію.
Готуємо разом зі школою компетентного користувача комп’ютерних систем.
Приклади: Урок – подорож «Бібліотека – навігатор у морі інформації», Інтернет-урок »Твоя інформаційна безпека  в мережі «Інтернет»
Співпраця шкільної бібліотеки  та органів учнівського самоврядування. Доцільно організувати розподіл обов’язків між членами бібліотечного активу у трьох групах – організаційна, редакторська, по роботі з підручниками.
Співпраця бібліотеки з педагогічним колективом.
1.    Інтегровані уроки
2.    Уроки позакласного читання
3.    Виховні заходи.
4.    Спільний семінар – практикум з організаторами позакласної роботи.
Підвищення професіоналізму бібліотекаря, або шлях до вдосконалення. Сучасний бібліотекар  повинен бути не тільки знавцем  бібліотечної  справи, але й спеціалістом  угалузі нових інформаційних технологій, здатного співпрацювати з учителями в питаннях системного підходу до роботи з інформацією з навчальних предметів, постійно професійно вдосконалюватися.
1.Курси підвищення кваліфікації раз на 5 років у ДОІППО.
2. Комп’ютерні курси  «Інтел»,«Соціальні сервіси  веб-2».         3.Засідання методичних об’єднань, семінари – практикуми, тренінги, дні спеціаліста.
4. Участь у обласних та міських  фахових конференціях, семінарах,  виставках, фестивалях.
5. Самоосвіта.
  Дякую за увагу.
Презентацію можна переглянути, відкривши посилання
https://docs.google.com/presentation/d/1kw_bnrRVL14WfR_6Lnkf_vGc_2y1aJPHjIeJDCdsMsY/pub?start=false&loop=false&delayms=3000000



вівторок, 20 жовтня 2015 р.

В усіх навчальних закладах міста проходить Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек.
На сторінці "Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек 2015 р" нашого блогу можна ознайомитись з установчими документами та методичними рекомендаціями щодо його проведення.

понеділок, 21 вересня 2015 р.

Презентація нової книги

 18 вересня 2015 року шкільні бібліотекарі стали учасниками зібрання (читальна зала Марганецької бібліотеки ім. М. Островського), на якому відбулася презентація книги місцевого поета Анатолія Олексійовича Антоненка "Рідне місто моє".
Анатолій Олексійович захоплюється історією рідного краю, його глибокі знання дослідника-краєзнавця відображаються у віршах, оповіданнях, картинах.







Книга "Рідне місто моє" - це подарунок  Марганцю до свята міста і усім марганчанам, які так як і автор, закохані у свій рідний край - свою маленьку батьківщину.

Після презентації книги, Анатолій Олексійович подарував  по одному її примірнику в кожну бібліотеку загальноосвітніх закладів.

Щиро дякуємо за такий подарунок. Для дітей та учнівської молоді це гарне підґрунтя для вивчення історії рідного міста.