Семінари, семінари- практикуми



Міський семінар "Сучасні пріоритетми діяльності шкільної бібліотеки в умовах нових освітніх змін"

Організатори та учасники семінару

27 лютого 2019 року на базі  Марганецької  ЗОШ І – ІІІ ступенів №3 відбувся семінар бібліотекарів, заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів середньої освіти міста на тему «Сучасні пріоритети діяльності шкільної бібліотеки в умовах нових освітніх змін». Ми щиро дякуємо всій шкільній спільноті ЗОШ №3 за цікавий, змістовний, пізнавальний семінар, а також за гостинність, теплий прийом, чудову атмосферу, яку вони створили. 
Керівник методичного об'єднання шкільних бібліотекарів Грушко М.П.









Виступ завідуючої відділу освіти Кострикіної В.В.

Виступ заступника завідуючої відділу освіти Фоміної А.М.

Вітальне слово директора ЗОШ №3 Лук'яненко Ю.В.


Доповідь педагога-організатора Супрун А.В.
Доповідь бібліотекаря школи Іванченко Т.В.
Презентація книги Кузьми Скрябіна
Учасники бібліотечного квесту
Під час проведення казкотерапії
Майстер-клас "Іntermezzo під зірками"


Міський семінар бібліотекарів закладів загальної середньої освіти на тему "Шкільна бібліотека - центр творчого розвитку дитини"

25 жовтня в гімназії відбувся міський семінар для бібліотекарів, заступників директорів з НВР та педагогів - організаторів «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини». Цей семінар   став підсумком роботи, яка була проведена   під час Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек,  присвяченого 100-річчю з Дня народження видатного педагога, гуманіста, письменника В.О. Сухомлинського. Програма семінара була насиченою та цікавою.





У програмі семінару відбувся  виховний захід, проведений бібліотекарем гімназії та учнями 4 класу « Яке велике щастя - жить, буть гідним імені людини» з використанням творів В.Сухомлинського про щастя. Учні підготували цікаві відомості про життєвий і творчий шлях В.О. Сухомлинського, продемонстрували вміння розповідати казки великого педагога, показали інсценізацію казки «Яке щастя?», пояснили вислови Сухомлинського про щастя. За творами Василя Олександровича спробували з’ясувати що таке щастя, висловили свої думки, а також дізналися, що потрібно для того, щоб бути щасливим. Діти створили дерево щастя. Кожен  написав на листочку бажання,здійснення якого допоможе кожному  почувати себе щасливим. Дерево обов'язково принесе  удачу, а з нею і щасливу мить. Якщо вірити в це – мрія завжди здійсниться. Гості також приєдналися і написали свої бажання. Під час круглого столу  шкільні бібліотекарі обмінялися  досвідом роботи, проведеної у школах під час місячника та продемонстрували творчі роботи своїх читачів.




Участь в обласному вебінарі




22 серпня в ДАНО  відбувся вебінар для бібліотекарів на тему "Бібліотечні інновації в інформаційному освітньому просторі". У вебінарі прийняла участь керівник методичного об'єднання бібліотекарів, завідуюча бібліотекою МСШ №2 Грушко М.П. Тема її виступу "Бібліотечна хвиля сучасного інформаційного простору". Грушко М.П. поділилася не тільки своїм досвідом роботи, а й розповіла про інновації  бібліотекарів інших шкіл міста



Презентація до виступу "Бібліотечна хвиля в сучасному інформаційному просторі" 


.

 






Впровадження Універсальної десяткової кваліфікації в роботу шкільних бібліотек.



29 березня 2017 року після офіційного опублікування набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 22 березня 2017 року № 177 «Про припинення використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації».

Універсальна десяткова класифікація (УДК) — це міжнародна багатомовна класифікаційна система, що об'єднує всі галузі знань в єдиній універсальній структурі з загальною десятковою нотацією.

Таблиці УДК призначені для систематизації документів, пошуку інформації та організації фондів документів з усіх галузей знань у бібліотеках, видавництвах, інформаційних центрах тощо.

Таблиці УДК перекладені і видані 57 мовами, її використовують 130 країн світу. Універсальна десяткова класифікація (УДК) є інтелектуальною власністю міжнародної некомерційної організації «Консорціум УДК» (УДКК) (UDC Consortium, UDCC), що знаходиться у Нідерландах [http://udcc.org/]. Консорціум УДК здійснює роботу з ведення, вдосконалення і розповсюдження системи УДК. Актуалізація УДК забезпечується за допомогою введення в еталонну базу даних змін та доповнень, розроблених фахівцями Консорціуму.

Інформування розробників національних версій УДК і користувачів про здійснені Консорціумом зміни та доповнення відбувається за допомогою випуску щорічного журналу «Extensions and Corrections to the UDC». У свою чергу, розробники публікують зміни та доповнення до УДК національними мовами.

З метою впровадження україномовної системи УДК у 1997 р. Державною науковою установою «Книжкова палата України імені Івана Федорова» було розроблено проект «Класифікаційна система України», який передбачав створення еталонних таблиць українською мовою. Книжкова палата України за фінансового сприяння Міжнародного фонду «Відродження» придбала ліцензію Консорціуму УДК на переклад, видання і розповсюдження УДК українською мовою та стала ексклюзивним власником УДК в Україні.

Від 1 липня 2009 р. набув чинності національний стандарт ДСТУ 6096:2009 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Універсальна десяткова класифікація. Структура, правила ведення та індексування» (ГОСТ 7.90-2007, MOD). Стандарт установлює правила ведення таблиць УДК та їх використання для індексування документів. Призначений для служб ведення національних видань таблиць УДК, бібліотекарів, бібліографів, систематизаторів, фахівців інформаційних центрів, авторів, перекладачів, укладачів та інших осіб, що несуть відповідальність за видання, працівників видавництв і поліграфічних підприємств.

Ведення, актуалізацію і вдосконалення українського варіанта таблиць УДК здійснює відділ класифікаційних систем Книжкової палати України, яка має ексклюзивну ліцензію на випуск і розповсюдження видань УДК українською мовою.

У 2008–2012 рр. підготовлено 2-ге видання таблиць УДК у 7 томах.

Щорічно Книжкова палата України отримує від Консорціуму УДК чергове видання «Extensions and Corrections to the UDC», яке містить зміни та доповнення, що введені в англомовний еталон упродовж року. Усі зміни, у свою чергу, знаходять відображення і в національному еталоні УДК українською мовою, чим і забезпечується безперервне оновлення системи.


   





  28 березня на базі ПМШ №11 був проведений практичний семінар "Про припинення використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації". На семінарі виступили провідний бібліотекар ЗОШ №9 Плотникова В.М. з доповіддю "Впровадженння  УДК в роботу бібліотек України. Офіційні  та нормативні матеріали щодо  припинення використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації" та бібліотекар ПМШ №11 Рак О.В. з доповіддю «Хід впровадження в роботу бібліотек закладів освіти Універсальної Десяткової класифікації». Бібліотекарі провели практичне заняття "Систематизація документів за УДК" та прийняли до роботи орієнтовний  план дій для бібліотек щодо організації роботи з впровадження УДК:



1.    Вивчення таблиць Універсальної десяткової класифікації.

2.    Розробка робочої схеми класифікації за УДК для систематизації документів.

3.    Адаптування робочої схеми класифікації за УДК для систематизації документів для різних вікових груп:

- молодшого шкільного віку – МЛ

- середнього та старшого шкільного віку – С та СТ

- організаторів дитячого читання – В.

4.    Створення таблиць відповідностей робочої схеми класифікації УДК та класифікації ББК.

5.    Розробка схеми для організації відкритого доступу , враховуючи вікову адресацію читачів.

6.    Внесення змін до Книги сумарного обліку – розподіл документів за УДК.

7.    Організація фонду структурних підрозділів та основного фонду.

Нормативні матеріали

Стандарти
ДСТУ 6096:2009 (ГОСТ 7.90-2007, MOD). Універсальна десяткова класифікація. Структура, правила ведення та індексування. – Чинний з 2009.07.01. – Вид. офіц. – К. : Держспоживстандарт, 2009. – ІІІ, ІІІ, 22 с. – (Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи) (Національний стандарт України). – Те саме [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=69767, вільний. – Назва з екрана.
ДСТУ 2395-2000 (ГОСТ 30671-99) (ISO 5963:1985). Обстеження документа, встановлення його предмета та відбір термінів індексування. Загальна методика. – Вид. офіц. – К. : Держстандарт України, 2001. – 8 с. – (Інформація та документація) (Державний стандарт України). ). – Те саме [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metrology.com.ua/images/ntd/dstu_2395_2000.zip
ДСТУ ГОСТ 7.59:2003 (ГОСТ 7.59-2003 (ИСО 5963-85), IDT). Індексування документів. Загальні вимоги до систематизації та предметизації. – Вид. офіц. – К. : Держспоживстандарт України, 2004. – 6 с. – (Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи) (Національний стандарт України).
Класифікаційні таблиці
Universal Decimal Classification [Електронний ресурс] : [національний еталон УДК українською мовою] // Universal Decimal Classification : [веб-сайт Консорціуму УДК]. — Режим доступу: http://www.udcsummary.info/php/index.php?tag=0&lang=uk# (або)
Універсальна десяткова класифікація онлайн українською мовою на сайті Консорціуму УДК (Гаага, Нідерланди): http://www.udcsummary.info/php/index.php?lang=uk&pr=Y

Орієнтовна робоча схема таблиць УДК  (з досвіду роботи НБУ для дітей
)



"Блог - обличчя бібліотеки у мережі Інтернет"



21.12.2017 р. на базі МСШ №2 пройшов семінар-практикум для бібліотекарів закладів середньої освіти міста Марганця на тему : «Блог – обличчя бібліотеки у мережі Інтернет».
Бібліотека в сучасних умовах змушена переглядати свої пріоритети, змінювати соціальні функції. Впровадження комп’ютерних технологій, надання доступу до електронних носіїв, використання Інтернету призвело до певних змін в обслуговуванні користувачів. Це вплинуло, як на форми роботи, так і на якість обслуговування. 
Діяльність сучасних дитячих бібліотек спрямована на задоволення різнобічних інформаційних потреб своїх користувачів. Постійно з’являються нові інформаційні продукти та послуги, за допомогою яких виконуються завдання, поставлені користувачами перед бібліотекою. Інновації в них найчастіше стосуються створення та використання Інтернет-ресурсів. Бібліотекарі докладають значних зусиль, щоб інформувати користувачів про ресурси, програми і послуги своєї бібліотеки. Але для того, щоб розповісти про свою книгозбірню, вже не достатньо написати статтю в газету або зняти відеосюжет. Новими можливостями для бібліотечних фахівців відкрились блоги, які в українському інформаційному просторі набули великої популярності. Бібліотекарі стають активними блогерами. Це пояснюється декількома чинниками. По-перше, публікуватися в інтернеті за допомогою блогів легко. По-друге, інформація, опублікована на блозі, є доступною для всіх.

На семінарі бібліотекарі  прослухали теоретичну інформацію про історію, структуру та класифікацію блогів, яку доповіла бібліотекар МСШ №2 Грушко М.П. та прийняли участь у практикумі «Набуття практичних навичок роботи з блогами шкільних бібліотек та особистими блогами, який провела викладач курсів «ВЕБ-2» Кривощокова М.І. Методист відділу освіти Малишко Є.Г. провела заняття по роботі  з спільними документами, розташованими на диску.









24.03.2017 року на базі Марганецької загальноосвітньої школи № 5 відбувся семінар бібліотекарів навчальних закладів м. Марганця за темою «Роль шкільної бібліотеки в соціалізації особистості учня в громадському суспільстві»
                 У роботі семінару взяли участь представники комунальної установи "Марганецький міський методичний кабінет", зокрема, методист КУ "МММК" Малишко Є.Г., представники централізованої бібліотечної системи на чолі з директором Пономарьовою Л.В., бібліотекарі загальноосвітніх навчальних закладів міста.
                Вітальним словом семінар відкрила Наталя Миколаївна Гавронська, директор ЗОШ № 5 та запропонувала присутнім ознайомитись з історією школи.
                 Учнівський  колектив привітав учасників семінару творчим звітом «Кожен учень - творча особистість». По закінченню виступу діти вручили усім учасникам семінару памятні сувеніри виготовлені власноруч під керівництвом шкільного бібліотекаря Деревцової Н.С.
            Теоретичну частину рорзпочала виступом «Бібліотека як інститут
соціалізації учнівської молоді» Малишко Є.Г., методист КУ "МММК":
  Хочу почати свій виступ  словами Д. Дьюї:  «Добрая школа – это хорошо, умная школа – это великолепно, но ребенок должен быть еще и подготовлен к жизни.»тому актуальним завжди буде питання соціалізації дитини.
Якщо подивитись навколо себе, то кожен побачить, що навкруги йде конкурентна боротьба за владу, за місце в суспільстві, у навчальному закладі, за територію, за свободу. Здається, так було завжди, але в період глобальної реформації суспільства гострота цієї боротьби виростає в багато разів.
Зростають вимоги до випускників, які повинні бути підготовлені до нових ринкових стосунків:
-         Соціально захищені
-         Морально стійкі
-         Соціально загартовані проти усіляких спокус
-         Мають знання на рівні сучасної науки і техніки
-         Здорові фізично та психічно
-         І головне, мають соціальний досвід самостійного прийняття рішень, роблять вибір поведінки, професії, партнерів, цінностей.
 Сьогодні, і про це можна з упевненістю говорити,  головним соціальним інститутом для дитини є ШКОЛА.  
Тому, саме школа повинна запропонувати систему соціального досвіду, систему соціалізації особистості.
Згідно з загальним визначенням, соціалізація – процес, в ході якого людина набуває якостей, необхідних їй для життєдіяльності в суспільстві. Соціалізація має дві складових, два паралельних процеси:
1. процес пристосування (адаптації) людини як біологічного створіння до життя в суспільстві (засвоєння соціальних норм та культурних цінностей того суспільства до якого вона належить, включення в соціальну практику), це відбувається переважно на ранньому періоді життя людини – в дитинстві, підлітковому віці, юності;
2. процес формування особистості – розвиток та самозміна людини в процесі засвоєння і відтворення культури, який відбувається на усіх вікових етапах.
В школі необхідно впроваджувати нову систему соціалізації підлітків. Концептуальною основою цієї ідеї повинні стати наступні положення:
·        Оптимально особистісний підхід, співвідношення  поваги та вимоги,  стимулювання;
·        Попередня діагностика, яка визначає необхідність соціалізаційних дій;
·        Виховання у підлітка віри в себе, формування досвіду регулювання своєї поведінки;
·        Оптимізація його соціальної поведінки;
·        Використання різних інтерактивних методів: ігрових, проблемних, комунікативних.
Все це потребує систематизації за основними напрямами соціалізації підлітків.  У нових виховних технологіях ставка робиться на внутрішньо особистісні фактори мотивації учнів, на притаманні дітям природні потреби саморозвитку, на бажання самовираження, самовизначення та самоврядування.
Необхідно створювати ситуацію «вільного вибору», в якій тільки і стає реальним виявлення соціальної направленості особисті, ціннісних орієнтирів підлітків.  Вибір, зроблений підлітком в імітованому середовищі, соціально відповідні рішення в майбутньому, насамперед, здійснюватимуть відповідний вплив на вибір в реальних життєвих умовах.
Важлива роль у педагога, який щоденно проводить роботу по соціалізації дитини. І ситуація успіху в цій роботі буде лише тоді, коли у кожного члена педагогічного колективу буде гуманістична позиція.
Педагог – це  вчитель і вихователь. Одним з найважливіших напрямів роботи вихователя є організація такої діяльності, щоб гасла:
-         «Пізнай себе»  ( самопізнання): Знання потенційних можливостей; Формування адекватної самооцінки;
-         «Зроби себе сам» ( самовиховання); Вибір позитивної соціально значимої поведінки;  Вольовий баланс «хочу-можу-треба»;
-         «Навчи себе і інших» (самоосвіта): Розширення кругозору, Розвиток пізнавальної активності, Формування загально навчальних вмінь та навичок;
-         «Ділове та міжособистісне спілкування» (самоствердження): Формування навичок самоствердження в групі; Формування навичок спілкування з протилежною статтю; Толерантність;
-         «Знайди себе» (самовизначення): Формування життєвих цінностей; Вибір професії; Формування базової культури;
-         «Учись володіти собою» (саморегуляція):  Саморегуляція в конфліктах; Соціальне закалювання;
-         «Реалізуй себе» (само актуалізація): Формування навиків самозахисту;  Правове виховання; Підготовка до сімейного життя
не залишилися гаслами, а стали правилами життя, нагальною потребою, тоді, головна мета кожного члена педагогічного колективу – «Ввести дитину в режим саморозвитку, на кожному віковому етапі підтримувати і стимулювати цей режим, формувати віру в себе, а також забезпечувати інструментарієм саморозвитку»  буде досягнута.
 В загальноосвітній школі № 5  усі члени педагогічного колективу спрямовують свою роботу на  соціалізацію дітей. І бібліотекар, як член цього колективу, робить свій внесок у досягнення спільної мети.
               
              З доповіддю виступили: шкільний бібліотекар Н.С. Деревцова ,  Т.М. Келипенко, педагог-організатор ЗОШ № 5, виступила із співдоповіддю  «Співпраця бібліотекаря  і дитячої організації школи як один із оптимальних шляхів соціалізації особистості» 

Практична частина: Наталя Сергіївна Деревцова з бібліотечним учніським активом організувала "Бібліотечний квест «У світі ВООКляндії» 

РЕКОМЕНДАЦІЇ  МІСЬКОГО СЕМІНАРУ
ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕКАРІВ
ЗОШ № 5                                                                    24.03.2017р
Для забезпечення соціалізації дитини бібліотекарю спільно з педагогічним колективом закладу:
-         Визначити як одне із стратегічних завдань педагогічного колективу: «Формування духовного світу дитини», тим самим забезпечити успішність процесу соціалізації особистості.
-          Забезпечити успішність процесу соціалізації особистості, створивши  в закладі  сприятливе середовище для прийняття суспільством її «Я».
-         Сприяти глибокому та всебічному засвоєнню учнями основ національної культури.

-         Продовжувати роботу по формуванню громадянської культури учнів засобами бібліотечних заходів.

Немає коментарів:

Дописати коментар